Kurssit

JOKA VAARI JA MUMMI NETTIIN

Joka mummi ja vaari nettiin -kurssilla opastetaan ikääntyville perustiedot ja -taidot tietokoneen ja tärkeimpien sovellusten ja ohjelmien käyttöön. Opastus tapahtuu 5 kerran koulutusjaksolla, johon kuuluu myös etäopiskelua ja tehtäviä.

Kurssin kohderyhmä: ikääntyvät, joille tietokoneen käyttö on uutta ja jotka tarvitsevat oppiakseen käytännönläheisen koulutuksen. Osallistujat opiskelevat omilla laitteillaan, joten oma kannettava, tabletti tai älypuhelin tarvitaan mukaan kurssille.

Kurssin sisältö: opetellaan oman tietokoneen perushallintaa, turvallista netinkäyttöä, tiedonhakua, sähköpostin käyttöä, OmaKantaa sekä verkkopankin käyttöä. Ryhmäläisten toiveista ja tarpeista lähtien voidaan tutustua myös esim. reittioppaaseen, YleAreenaan, VR:n sivuihin, YouTuveen ja Facebookiin.

Tule rohkeasti mukaan käytännönläheiselle kurssille oppimaan vertaisten opastuksessa.

Ilmoittaudu Helsingin Reumayhdistykseen, p. 050 431 8861, sähköpostitse helsingin.reumayhdistys(at)kolumbus.fi viimeistään 7.2.

Kurssin vetäjinä toimivat Reumaliiton kouluttamat vapaaehtoiset nettiopastajat.

SOPEUTUMISVALMENNUSKURSSIT

Helsingin Reumayhdistys järjestää tietopainotteisia sopeutumisvalmennuskursseja nivelreumaa, fibromyalgiaa ja polymyalgiaa sairastaville helsinkiläisille ja Espoon reumayhdistyksen jäsenille.

Syksyn 2018 sopeutumisvalmennuskursseista tietoa tulossa myöhemmin.