Kurssit

SOPEUTUMISVALMENNUSKURSSIT

Helsingin Reumayhdistys järjestää tietopainotteisia sopeutumisvalmennuskursseja nivelreumaa, fibromyalgiaa ja polymyalgiaa sairastaville helsinkiläisille ja Espoon reumayhdistyksen jäsenille.

Syksyllä 2018 järjestämme sopeutumisvalmennuskurssit fibromyalgiaa ja polymyalgiaa sairastaville. Kursseille voi ilmoittautua mikäli olet helsinkiläinen tai Espoon tai Vantaan Reumayhdistyksen jäsen.

Kurssien ohjelmat alla.

JOKA VAARI JA MUMMI NETTIIN

Joka mummi ja vaari nettiin -kurssilla opastetaan ikääntyville perustiedot ja -taidot tietokoneen ja tärkeimpien sovellusten ja ohjelmien käyttöön. Opastus tapahtuu 5 kerran koulutusjaksolla, johon kuuluu myös etäopiskelua ja tehtäviä.

Kurssin kohderyhmä: ikääntyvät, joille tietokoneen käyttö on uutta ja jotka tarvitsevat oppiakseen käytännönläheisen koulutuksen. Osallistujat opiskelevat omilla laitteillaan, joten oma kannettava, tabletti tai älypuhelin tarvitaan mukaan kurssille.

Kurssin sisältö: opetellaan oman tietokoneen perushallintaa, turvallista netinkäyttöä, tiedonhakua, sähköpostin käyttöä, OmaKantaa sekä verkkopankin käyttöä. Ryhmäläisten toiveista ja tarpeista lähtien voidaan tutustua myös esim. reittioppaaseen, YleAreenaan, VR:n sivuihin, YouTuveen ja Facebookiin.

Kurssin vetäjinä toimivat Reumaliiton kouluttamat vapaaehtoiset nettiopastajat.

Tällä hetkellä seuraavan kurssin ajankohtaa ei tiedossa.