Kurssit

ELÄMÄNTAITOJEN KURSSI 5.3.- 2.4.2019

Tervetuloa pohdiskelemaan ja kokeilemaan mielen hyvinvoinnin taitoja uudelle Elämäntaitojen kurssille! Vaikka moneen asiaan elämässä ei pysty vaikuttamaan, niin omaan mielenmaiseimaan pystyy.

Kurssi kokoontuu viikoin välein tiistaisin klo 17.30-19.00. Iltojen teemat:

Ti 5.3. Myönteiseen suuntautuminen

Ti 12.3. Tunteiden kanssa toimeen tuleminen

Ti 19.3. Myötätunto itseä kohtaan

Ti 26.3. Toivo ja sinnikkyys

Ti 2.4. Omannäköinen elämä

Ilmoittautuminen kurssille 21.2. mennessä Helsingin Reumayhdistyksen toimistoon p. 050 431 8861 tai sähköpostitse helsingin.reumayhdistys@kolumbus.fi Kurssille mahtuu 10 osallistuaa. Kurssi on osallistujille maksuton. Kurssin ohjaajina Riitta ja Helena.

SOPEUTUMISVALMENNUSKURSSIT

Helsingin Reumayhdistys järjestää tietopainotteisia sopeutumisvalmennuskursseja nivelreumaa, fibromyalgiaa ja polymyalgiaa sairastaville helsinkiläisille ja Espoon reumayhdistyksen jäsenille.

Tällä hetkellä ei ole tiedossa seuraavien kurssien päivämäärää.

Kurssien ohjelmat alla.

JOKA VAARI JA MUMMI NETTIIN

Joka mummi ja vaari nettiin -kurssilla opastetaan ikääntyville perustiedot ja -taidot tietokoneen ja tärkeimpien sovellusten ja ohjelmien käyttöön. Opastus tapahtuu 5 kerran koulutusjaksolla, johon kuuluu myös etäopiskelua ja tehtäviä.

Kurssin kohderyhmä: ikääntyvät, joille tietokoneen käyttö on uutta ja jotka tarvitsevat oppiakseen käytännönläheisen koulutuksen. Osallistujat opiskelevat omilla laitteillaan, joten oma kannettava, tabletti tai älypuhelin tarvitaan mukaan kurssille.

Kurssin sisältö: opetellaan oman tietokoneen perushallintaa, turvallista netinkäyttöä, tiedonhakua, sähköpostin käyttöä, OmaKantaa sekä verkkopankin käyttöä. Ryhmäläisten toiveista ja tarpeista lähtien voidaan tutustua myös esim. reittioppaaseen, YleAreenaan, VR:n sivuihin, YouTuveen ja Facebookiin.

Kurssin vetäjinä toimivat Reumaliiton kouluttamat vapaaehtoiset nettiopastajat.

Tällä hetkellä seuraavan kurssin ajankohtaa ei tiedossa.