Yhdistyksen toiminta

Helsingin Reumayhdistys on mukana kehittämässä reuma- ja muiden tule-sairaiden hoitoa, kuntoutusta ja sosiaaliturvaa, valvoo sairastavien etuja ja oikeuksia, jakaa tietoa reuma- ja muista tule-sairauksista, järjestää vertaistuki-, liikunta- ja virkistystoimintaa jäsenilleen.

Yhdistyksemme on perustettu vuonna 1946 ja jäseniä meillä on n. 1300. Liity sinäkin mukaan. Jäsenmaksumme vuonna 2024 on 29 euroa.

Yhdistyksen jäsenetuja on mm:

• Reuma-lehti neljä kertaa vuodessa, Luuvalo-lehti kaksi kertaa vuodessa
  • Ryhmien ja kerhojen tarjoama toiminta ja vertaistuki
  • Edulliset liikuntaryhmät ja kulttuuritapahtumat
  • Yhdistyksen ja Reumaliiton edunvalvonta- ja neuvontapalvelut: Kysymykset sosiaaliturvaan liittyvissä asioissa voi lähettää sähköpostitse osoitteeseen palveluneuvonta(at)reumaliitto.fi, yhdistysasiat: järjestötoimen asiantuntija Jaana Sinervuo-Tarula, p. 044 549 03 44 ja järjestötoimen johtaja Ulla Rantanen, p. 044 049 9946, vapaaehtoistoiminta: kansalaistoiminnan asiantuntija Sini Hirvonen, p. 044 901 72 32 ja liikunta- ja terveysasiat: liikunnan ja terveyden asiantuntija Kirsi Kaipainen-Pyykkö, p. 044 434 15 88 lisätietoa www.reumaliitto.fi/fi/reumaliitto/sairastuneille-laheisille/tukea-ja-palveluita.  Edellisten lisäksi reumahoitaja chat palvelee tiistai-iltaisin klo 16-18, lisätietoa www.reumaliitto.fi/fi/reumaliitto/uutiset/reumahoitaja-chat-palvelee-tiistai-iltaisin.