Retket ja virkistys

Keskiviikko 21.4. Hakasalmen huvilassa Ismo Hölttö - kohtaamisia 1960 -luvun Helsingissä valokuvanäyttely PERUTTU, HUVILA KIINNI KORONARAJOITUKSIEN VUOKSI.

Kokoontuminen klo 12.50 Hakasalmen huvilassa, Mannerheimintie 13 b. Opastus alkaa klo 13.00. Lipun 10 €/museokortti jokainen ostaa itse. Yhdistyy maksaa opastuksen. "Hakasalmen huvilan näyttelyyn on valittu valokuvaajan 1960-luvun tuotannosta yli 150 mustavalkokuvaa, jotka tarjoavat nuoren taiteilijan näkemyksen kotikaupungistaan, sen ihmisistä ja koko aikakaudesta." Ilmoittauduthan toimistoon viimeistään 14.4.

Keskiviikko 19.5. Lapinlahden lähde

Kokoonnumme klo 12.50 Kahvila Lähteellä päärakennuksessa, Lapinlahdenpolku 8. Lipun 12 € opastetulle historiakierrokselle jokainen ostaa itse. "Lapinlahden sairaala on vuonna 1841 keisarillisesta käskystä valmistunut Suomen ensimmäinen psykiatrinen sairaala, joka toimi Helsingin yliopiston psykiatrisena klinikkana vuoteen 2008, jolloin viimeiset potilaat poistuivat".  Nykyään Lapinlahdessa on työ- ja tapahtumatilojen lisäksi kahviloita, museo, sauna, käsityöpuoti, Patina-kirpputori, kaupunkiluontokeskus, leipomo ja ravintola sekä taidetoimijoita historiallisen puiston ympäröimänä.

Opastus kestää klo 13-1430 ja tapahtuu sekä sisä- että ulkotiloissa. Ilmoittauduthan toimistoon viimeistään 5.5.

Keskiviikko 16.6. Kaisaniemen kasvitieteellinen puutarha

Kokoonnumme klo 12.50 Kaisaniemenranta 2, portista sisään ja jonkun matkaa lipunmyynnin edessä. Lippua ei tarvitse, sillä tutustumme ulkopuutarhaan puita ja kukkien väriloistoa ihastellen. Mikäli opastus onnistuu, varaamme sen kevään aikana. Ilmoittauduthan toimistoon viimeistään 9.6.

Hemmotteluilta Stadin ammattiopiston Meritalossa

Alustavasti olemme varanneet 29.3. klo 17.00 hemmotteluiltaa varten. Aika saattaa muuttua kevään aikana opiskelijoiden aikatauluista johtuen. Jalkahoito 35 euroa, kasvohoito 40 euroa, käsihoito 15 euroa.Korttimaksu. Jos kiinnostuit ilmoittaudu toimistoon! HUOM: KORONARAJOITUSTEN VUOKSI TAPAHTUMA SIIRTYY MYÖHEMMIN ILMOITETTAVAAN AJANKOHTAAN!

Maanantai 10.5. klo 17: Uusien jäsenten ilta maanantaina 10.5. klo 17

Oletko liittynyt jäseneksi 2020 tai 2021? Tervetuloa uusien jäsenten iltaan. Vaihdetaan ajatuksia, jaetaan kokemuksia. Voit myös esittää ehdotuksia yhdistyksen toimintaan.

Ilmoittauduthan viimeistään 6.5. toimistoon. Iltaan voi osallistua myös etäyhteydellä.