UUTTA: Reumatroppi-ryhmä

Kaipaatko jotain uutta? Uskallatko innostua? Tule mukaan Reumatroppiin!

Reumatropissa etsitään ja kokeillaan oman hyvinvoinnin aineksia eli ”troppeja” yhdessä muiden kanssa ja itsenäisesti. Teemoja ovat mm. liikunta, kulttuuri, luonto ja arjen hyvät valinnat, kuten uni ja ravitsemus. Ryhmäläiset tapaavat viikoittain pääasiassa kasvokkain, mutta mahdollisten koronarajoitusten takia tapaamiset voivat olla myös etänä.  Ryhmää ohjaavat Reumaliiton kouluttamat vertaisohjaajat.

Kenelle? Pitkään sairastaneille ikääntyville reuma- ja tule-sairaille, jotka kaipaavat uudenlaista vertaistuellista toimintaa.

Missä ja Milloin? Ryhmä alkaa tiistaina 14.9.2021 klo 14.30 koontumisella Helsingin Reumayhdistyksen tiloissa, Korppaanmäentie 6.

Tämän jälkeen kokoonnumme viikottain tiistaisin klo 14.30-16.00, 10 tiistaita yhteensä. Pääsääntöisesti tapaamiset ovat yhdistyksen tiloissa, muutamia kertoja myös muualla. Tapaamiset voivat olla myös verkossa, mikäli koronatilanne ei salli lähitapaamisia.

Mitä? Ryhmä käsittelee vertaisohjaajan johdolla vaihtuvia viikkoteemoja ja kotona tehtyjen tehtävien tuloksia sekä niistä nousseita ajatuksia ja tunnelmia.

Mihin ilmoittaudun? Ryhmän vetäjinä toimivat Raili Markkanen ja Leena Nygård. Ilmoittautumiset Railille, p. 0405374180, s-posti: raili.markkanen@iki.fi

*****************************************************************************

Reumatropin loppusyksyn verkkokoulutuksia ja lajikokeiluja

• to 4.11. klo 14–15 Taiteilijoiden matkassa -Opastettu kierros Ateneumin taidekokoelmaan
  • ma 15.11. klo 10–11 Virettä ja voimaa, tuoli- ja tasapainojumppa
  • ke 1.12. klo 14–15 Psyykkiset voimavarat ja aktiivinen ikääntyminen
  • pe 10.12. klo 14–15 Reumatropin kauneimmat joululaulut
  • to 16.12. klo 10–11 Kinkkujumppa

Reumatropin verkkotapahtumiin on kaikilla vapaa pääsy ja niihin voi osallistua isommallakin yhdistysporukalla. Saat ilmoittautumalla sähköpostiisi osallistumislinkin. Ilmoittautumislinkit ja lisätiedot Reumatropin kotisivuilta . Lisätietoja: Jenni Karvonen, jenni.karvonen@reumaliitto.fi tai Satu Marjakangas, satu.marjakangas@reumaliitto.fi

Tule rohkeasti mukaan kokeilemaan uudenlaista vertaistoimintaa!