UUTTA: Reumatroppi-ryhmä

Kaipaatko jotain uutta? Uskallatko innostua? Tule mukaan Reumatroppiin!

Reumatropissa etsitään ja kokeillaan oman hyvinvoinnin aineksia eli ”troppeja” yhdessä muiden kanssa ja itsenäisesti. Teemoja ovat mm. liikunta, kulttuuri, luonto ja arjen hyvät valinnat, kuten uni ja ravitsemus. Ryhmäläiset tapaavat viikoittain helppokäyttöisessä verkkoympäristössä ja tekevät toiminnallisia tehtäviä kotona. Ryhmää ohjaavat Reumaliiton kouluttamat vertaisohjaajat.

Kenelle? Pitkään sairastaneille ikääntyville reuma- ja tule-sairaille, jotka kaipaavat uudenlaista vertaistuellista toimintaa. Koska ryhmä toimii verkossa, tarvitset osallistuaksesi tietokoneen, jossa on kamerayhteys, ja älylaitteen/-puhelimen. Perustason tietotekniset taidot (Internet, sähköposti) riittävät.

Missä ja Milloin? Ryhmä alkaa tiistaina 2.2.2021 klo 13 live-kokoontumisella Helsingin Reumayhdistyksen tiloissa, Korppaanmäentie 6. Tämän jälkeen ryhmä kokoontuu tiistaisin klo 13 –14.30 verkossa. Jos koronatilanne sallii tapaamisia voi olla myös yhdistyksen tiloissa tai ulkona. Kertoja on yhteensä 10.

Mitä? Ryhmä käsittelee vertaisohjaajan johdolla vaihtuvia viikkoteemoja ja kotona tehtyjen tehtävien tuloksia sekä niistä nousseita ajatuksia ja tunnelmia.

Mihin ilmoittaudun? Ilmoittautumiset ryhmän vetäjälle Merja Svenskille, puh. 050 3803256, sähköposti merjasvensk@luukku.com. Merja on Reumaliiton kouluttama vapaaehtoinen.

Tule rohkeasti mukaan kokeilemaan uudenlaista vertaistoimintaa!